zondag 12 augustus 2012

Pleun / Detlev van Heest

Prima boek voor week 1 van de vakantie, want maar 2 cm dik, dacht ik zo. (Vergelijking met Keukenmeidenroman: 493 p op 4,3 cm) Pleun heeft me 3 vakantieweken, 496 bladzijden lang op 65 grams papier in de greep gehouden. De vuile rat. Lang heb ik me afgevraagd waarom dit boek nou toch Pleun moest heten, na p 470 (ongeveer) begreep ik dat er eenvoudigweg geen andere titel mogelijk is. Geen lichtvoetige vakantielectuur, maar wel een erg genietbaar dagboek, geschreven om gelezen te worden door anderen dan de schrijver. Met weldadige humor. Volgens de achterflap voor liefhebbers van J.J. Voskuil.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...