woensdag 22 februari 2012

Mijn halve ik / Roopa Farooki


Een kwart eeuw geleden las ik Maya Angelou en Alice Walker en ik vond hun boeken mooi. Ik verwachtte van een schrijfster die Roopa Farooki heet, iets in hetzelfde genre. Volkomen onterecht. Mijn halve ik is erg Brits. Speelt zich gedeeltelijk af in Singapore en omvat een familiegeschiedenis, te bizar voor woorden. Ook bizar: ben je juist in kennelijke staat van Londen naar Singapore gevlucht, belt je man als hij thuiskomt van een weekenddienst met de vraag waarom je de afwasmachine niet hebt uitgeruimd. Het was je beurt. Roopa Farooki's werk is niet makkelijk bij een genre onder te brengen , maar zal, denk ik, vooral door vrouwen worden geleend.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...