dinsdag 31 januari 2012

Winterboek / Gerbrand Bakker


Wat ben ik toch een mazzelaar. Ik ben in de winter jarig en kreeg Winterboek cadeau. Als ik het van de bieb had moeten hebben: overal nog in bestelling. Bibliotheken: jullie moeten geen seizoenboeken uit het weekpakket van de NBD kopen. Daar zijn Mzine en Standing Order voor. Wanneer leren jullie dat nu eens?
Op de laatste vorstvrije dag van deze maand uitgelezen. Zulke mooie verhalen, vermakelijk etymologisch winteralfabet en onmogelijke puzzels. Verrast door de korte verhalen van Marleen Janssen, voor mij volslagen onbekend, moet toch vaker de Libelle lezen.
Twee van de verhalen van Gerbrand Bakker zijn opgenomen in de Vertragingsapp. In bus of trein zul je me niet vaak betrappen, maar die app ga ik downloaden.

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...