maandag 25 juli 2011

Belevenissen van een muurbloem / Stephen Chbosky

Niet echt luchtige zomerkost, dit boek, maar mooi mooi mooi. Charley is een lieve intelligente 16-jarige jongen die waanzinnig veel meemaakt als muurbloem. Met een ontknoping op de laatste bladzijdes die maakt dat je weer begint op pagina 1. CD bij het boek met besproken muziek er op, was leuk geweest. Nu schakel ik steeds van boek naar Youtube. Ik kan me voorstellen dat veel ouders schrokken toen dit boek 10 jaar geleden in de VS uitkwam. Het is niet leuk om te lezen dat jongeren die je eigen kinderen hadden kunnen zijn, het heel vanzelfsprekend vinden om te roken, te blowen, pillen en drank te consumeren. In 2012 komt de film uit. De kans dat 'The perks of being a wallflower' net als 'Less than zero' misbruikt zal worden door fanatieke drugsbestrijders lijkt me klein, omdat Chbosky de film zelf regisseert.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...