zondag 20 maart 2011

Meester Max en de reuzenkleuters / Rindert Kromhout


Meester Max is populair bij de kinderen in zijn klas en bij ouders die voorlezen. Dat laatste begrijp ik heel goed. Ouders herkennen in de minimonsters hun eigen kleuters. De verhalen van meester Max geven vast aanleiding tot praten over school en over wat kinderen meemaken. Toch vraag ik me af of kinderen zelf voor de boeken van Meester Max zouden kiezen, of ze zichzelf herkennen in die levensechte kleuters. Eerlijk gezegd denk ik, dat ze zouden kiezen voor verhalen over fantasiefiguren of sprookjes met 'echte' spannende avonturen die heel goed aflopen. Voor ouders van kleuters in groep 2 is Meester Max en de reuzenkleuters nuttige lektuur.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...