woensdag 22 april 2009

100 woorden posting ding ..?

Als ik aan 23 dingen denk, bekruipt mij een licht schuldgevoel. Op mijn werk creëer ik geen tijd en thuis verveel ik me ook helemaal niet. De eerste nieuwsgierigheid is bevredigd. De dingen die ik tot nu toe heb gedaan, vind ik allemaal leuk, maar ze gaan me niet makkelijk af. Zo heb ik heus een slideshow bij mekaar geflickerd, maar ik krijg het ding niet op mijn blog. Misschien lukt het als ik er nog een halve dag in steek, maar dat geduld breng ik echt niet op. Blogs, rss: ik volg ze niet, ze hebben geen prioriteit. Mijn eigen blog: fatsoenlijk lay-outen met plaatjes lukt me niet (in een oogwenk) en net als papieren dag- en logboeken: een blog is maar twee weken leuk om bij te houden. Maar ik ga door, want ik word gevolgd en ik ben ook nieuwsgierig naar de andere dingen. Over de toepasbaarheid van de dingen die geweest zijn: de foto-editor, Flickr zeker bruikbaar bij het vervaardigen van publicaties (al dan niet digitaal), maar daar heeft deze amateur toch echt veel meer scholing bij nodig en publiceren zit niet in mijn takenpakket. Het is vijf uur: mijn blog gaat dicht.

3 opmerkingen:

23 Dingen zei

Als ik dan zo vrij mag zijn... je bent toch niet van de generatie 1925 en je werkt toch niet pas sinds 2008 met computers. Wat vind je dan qua 'techniek' zo lastig? En dan te bedenken dat miljoenen mensen die echt geen wizzerds zijn, met de toepassingen overweg kunnen (zie ook maar de collega's om je heen ;-) )

Maar goed, het kan inderdaad zo zijn dat juist DAT aspect je niet zo ligt.
Wel belangrijk, vind ik, is dat je bewust raakt van de grote veranderingen in de manier waarop mensen met informatie omgaan, waar ze dat vandaan halen en hoe ze het consumeren.
En DE manier om daar weet van te hebben, is door het zelf allemaal te ervaren.
Helene Blowers sprak daar mooi over op Ugame Ulearn.

Elly Vernooij zei

Mooie slideshow van Helen Blowers.Mijn makke is dat ik geen geduld heb om dingen grondig uit te zoeken en allerlei dingen te proberen die ik niet vreselijk interessant vind. Een bestandje downloaden duurt me vaak al veel te lang. Dat is wel een tamelijk eigentijdse eigenschap, toch?
23 Dingen zijn geduldig, maar klassen, klanten, kleine kernen, klantonderzoeken, collectie, kinderen, kasplanten, kantoorwerk, collega's, al@din en thematafels zijn dat niet.
Kijk dan krijg ik zo,n reactie 'Uw verzoek kan niet worden verwerkt. Probeer het opnieuw.' Hoezo?

Adriana zei

Hey Elly, en TOCH en JUIST ben jij een echte Lifebrarian!!

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...