vrijdag 16 september 2022

Let goed op / Jason Reynolds

Tien verhalen bevat Let goed op. In elk verhaal staan leerlingen centraal die de gang van school naar huis maken. Elk verhaal is eigenlijk net te kort. Ik zou meer tijd willen delen met elk van die leerlingen en meer willen lezen over hun leven, doen en laten. 

Let goed op is begriffeld, bekroond en bejubeld. Mede daardoor had ik me me er te zeer op verheugd, ben ik bang. Ik vond de verhalen vaak lastig te volgen en het frustreert me dat ik niet kan lezen hoe het afloopt met de bijzondere hoofdpersonen. De schoolbus die in elk hoofdstuk voorbij komt, snap ik eerlijk gezegd helemaal niet. 

Ik ben oprecht benieuwd naar de mening van jongeren die Let goed op hebben gelezen (of hebben meegenomen, maar niet gelezen).

Juf Beau zou dit boek aanraden voor kinderen vanaf 9 jaar. De Nederlandse bibliotheekdienst plaatst dit boek bij de D: vanaf 15 jaar.

De maker van Reynolds' website verdient wat mij betreft alle griffels, penselen, medals en awards die er maar bestaan voor websitebouwers, maar dit geheel terzijde.

Geen opmerkingen:

See you on Venus / Victoria Vinuesa

  Op het genre-etiket van de bibliotheekversie zien we een hoofd met inhoud. Daarmee wordt aangegeven dat het boek een psychologische roman ...