vrijdag 29 september 2023

Solitaire / Alice Oseman


 Oseman is een veelbesproken schrijfster op TikTok. Vooral de stripverhalen die onder de titel Heartstopper verschijnen zijn heel populair. Solitaire draait om dezelfde hoofdfiguren, maar een stripverhaal is dit bepaald niet. Maar liefst 272 pagina's tekst bevat dit boek. Het zal de die-hard-Oseman-fan een zorg zijn. Solitaire is het debuut van de schrijfster. Ze schreef het toen ze 19 was. Dat verklaart misschien waarom ik steeds de draad van het verhaal kwijtraakte. Wat ik heel vreemd vond is dat de hoofdpersonen communiceren door middel van blogs. Ik denk dat ouwe taarten geen TikTok-titels moeten willen lezen. Toch ga ik proberen een Heartstopper te bemachtigen, want ik heb het idee dat ik dat heel veel leuker vind. En volgens Oseman herself maakt de volgorde waarin je e.e.a. leest geen bal uit.

Geen opmerkingen:

See you on Venus / Victoria Vinuesa

  Op het genre-etiket van de bibliotheekversie zien we een hoofd met inhoud. Daarmee wordt aangegeven dat het boek een psychologische roman ...