zaterdag 4 november 2023

Vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de anaconda / Bibi Dumon Tak, Annemarie van Haeringen

 

Als er een prijs zou bestaan voor het best verzorgde kinderboek, zou Vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de anaconda deze met glans winnen. Er is mooi papier gebruikt, er staan mooie illustraties in op vrijwel elke pagina. De teksten lezen prettig weg en zijn ook nog eens zeer informatief. En al dit fraais wordt afgesloten met een register. Er bestaat geen prijs voor het best verzorgde kinderboek, maar met een zilveren griffel kun je het ook wel doen. Vorig jaar probeerde ik i.v.m. het thema van de Kinderboekenweek door Sterrins reptielenreis heen te komen. Qua uitleencijfers wint het boek van Sterrin Smalbrugge, maar mij wisten de korte artikeltjes niet te boeien, terwijl Dumon Tak allerlei vermakelijks opdient uit alle hoeken van het dierenrijk van aardslak tot zwarte mamba.

https://www.youtube.com/watch?v=zUyQjPKMquk&t=17s

Voorlezen in de periode rond dierendag in een midden- of bovenbouwklas.

Geen opmerkingen:

See you on Venus / Victoria Vinuesa

  Op het genre-etiket van de bibliotheekversie zien we een hoofd met inhoud. Daarmee wordt aangegeven dat het boek een psychologische roman ...