zondag 9 februari 2020

My mum Tracy Beaker / Jacqueline Wilson

400 Pagina's lang heb ik genoten van Tracy Beaker en haar dochter Jess, in het Engels. Ik vind hen leuk. Jacqueline Wilson heeft een enorme staat van dienst. Veel van haar werk werd vertaald. Nick Sharrats erelijst is niet veel korter. Samen hebben ze meer dan 50 kinderboeken gemaakt. My mum Tracy Beaker verscheen in 2018. Achter in het boek werd mij duidelijk dat er over Tracy Beaker al eerder boeken verschenen. Heel veel eerder: het eerste verhaal kwam in 1991 in de winkels. Anno 2020 heeft Tracy Beaker een eigen lemma in Wikipedia en kun je via Youtube meer dan 100 video's vinden, want Tracy Beakers avonturen zijn in serievorm op de Engelse tv te zien geweest. Opvallend vind ik dat The story of Tracy Beaker  van Wilson en Sharrat het meest geleende bibliotheekboek in de UK was in het eerste decennium van de 21e eeuw. Die kun je in je zak steken, Harry Potter!

Geen opmerkingen:

Generaal zonder leger / Özcan Akyol

Nog nooit las ik een essay. Als Generaal zonder leger niet van Eus was geweest en hinderlijk in de weg had gelegen, was ik misschien wel zon...