zondag 17 mei 2015

De honden / Alan Stratton

Op de rug van De honden zit een griezeletiket geplakt. Voor mij reden genoeg om zo'n boek niet mee te nemen. Als de honden wolven waren geweest, zou ik het zeker niet hebben geleend. Maar ik vond de tekening op het front mooi en de wervende oneliner op de achterflap deed de rest. Dit boek is akelig spannend op een natuurlijke manier en leest makkelijk weg, ook voor mensen die zich meestal verre houden van thrillers of spookverhalen. Aanrader voor leden van de Jonge Jury.
Stratton schreef vòòr De honden veel toneelwerk. Dit boek zou zomaar verfilmd kunnen worden.

Geen opmerkingen:

Generaal zonder leger / Özcan Akyol

Nog nooit las ik een essay. Als Generaal zonder leger niet van Eus was geweest en hinderlijk in de weg had gelegen, was ik misschien wel zon...