vrijdag 5 juli 2024

Groot verdwijnboek / Maarten Kuipers


 Ooit las ik Roljoch van Maarten Kuipers. Groot verdwijnboek is de derde titel van Kuipers en Wiemans.

Op het front neemt hoofdpersoon Elsie letterlijk een duik in het verleden. Elsie, haar oma en haar leerkracht zijn er een beetje met de haren bijgesleept om het verhaal van Hugo de Groot, de boekenkist en kasteel Loevestein te vertellen. Eigenlijk komen het eigentijdse verhaal van Elsie noch het historische verhaal over Hugo de Groot echt goed uit de verf. Ook het werk van Wiemans is naar mijn mening in kleur leuker dan in zwart-wit.

Wellicht brengt Groot verdwijnboek kinderen en leerkrachten op het idee om boekenbeurten aan de hand van schoenendozen te (laten) doen. Helaas betond het idee in mijn tijd niet, ik had er graag een paar gemaakt.

Schoolreisje naar Slot Loevestein is ook de moeite waard, heel stoer kasteel op een prachtige plek.


Geen opmerkingen:

Patroon / Marco Kunst

 https://www.marcokunst.nl/ Zojuist kwam ik erachter dat Patroon verfilmd gaat worden. Het lijkt me bijna ondoenlijk. Het verhaal speelt zic...