zondag 2 oktober 2022

Wie achter deze deur verdwaalt / Rindert Kromhout, Tonke Dragt

Juffrouw Kok las in de vijfde klas (groep 7) De brief van de koning voor. Wat heb ik daarvan genoten. Daarna nooit meer een Tonke Dragt gelezen of bekeken. Nu kwam ik haar dan toch weer tegen, in de vorm van Lavinia Morgenster. Een gek mens, zoals een klasgenoot van hoofdpersoon Laurenzo terecht opmerkt. Laurenzo is wel echt een schatje. Hij, zijn meester en zijn klasje maken Wie achter deze deur verdwaalt licht verteerbaar. Het werk van Linde Faas wordt alom geprezen, persoonlijk vind ik die kat op de voorkant veel te veel op een vos lijken en ik snap niet waarom die vogeltjes erop staan. Dat is mijn eigen onvermogen om symbolen te vertalen. De toelichting van Rindert Kromhout op het Koninkrijk der Kosmopolieten vond ik het allerleukste hoofdstuk van Wie achter deze deur verdwaalt.

Geen opmerkingen:

See you on Venus / Victoria Vinuesa

  Op het genre-etiket van de bibliotheekversie zien we een hoofd met inhoud. Daarmee wordt aangegeven dat het boek een psychologische roman ...