zondag 16 mei 2021

Tim de kleine boswachter / Jan Paul Schutten

Dankzij Tim de kleine boswachter maakte ik kennis met het werk van Emmanuel Wiemans. Hij is illustrator, animator en storyboard artiest. Wat is een storyboard artiest? Geen idee. Maar ik kijk graag naar Wiemans werk. Working mostly digital his work can best be described as vintage yet contemporary...

Jan Paul Schutten behoeft geen introductie op een (kinder-)boekenblog. Hij heeft begriffelde kinderboeken gemaakt over natuurwetenschappen die er fantastisch uitzien (dankzij Floor Rieder), maar waarvan ik helaas geen jota begrijp.

De doelgroep van Tim de kleine boswachter is een jaar of 7/8, denk ik. De avonturen van de kleine Tim zijn gebaseerd op de verhalen van Tim Hogenbosch. Had ik ook nog nooit van gehoord. Zijn tv-programma Beestenbende kreeg een Televizier-ster jeugd. Als ik het Trouw-artikel mag geloven is Hogenbosch' enige ambitie kinderen lekker vies te laten worden. Daar kan het eerste verhaal in dit boek wel bij helpen.



Geen opmerkingen:

Patroon / Marco Kunst

 https://www.marcokunst.nl/ Zojuist kwam ik erachter dat Patroon verfilmd gaat worden. Het lijkt me bijna ondoenlijk. Het verhaal speelt zic...