zaterdag 19 februari 2011

Ziek /Gideon Samson


"Wat Samson schrijft, bestaat al lang", zegt de Volkskrantrecensent. Ik heb het dan nog niet gelezen, maar ik wil het wel heel graag lezen. Ziek is mooi. Wat Belle precies mankeert, wordt niet duidelijk. Wat er mankeert aan de relatie tussen haar vader en moeder komt wel pijnlijk helder in beeld. Wanneer Samson de opa beschrijft, moet ook ik onmiddellijk aan Guus Kuijer denken. Ziek is prettig toegankelijk. Toegankelijker dan de meeste boeken van Guus Kuijer. Verheug me op Kunnen meisjes voetballen? en ga snel Met je hoofd boven water reserveren.

Geen opmerkingen:

Generaal zonder leger / Özcan Akyol

Nog nooit las ik een essay. Als Generaal zonder leger niet van Eus was geweest en hinderlijk in de weg had gelegen, was ik misschien wel zon...