zaterdag 30 maart 2024

Ik heb mijn zusje kwijtgemaakt / Mohana van den Kroonenberg, Nadia Meezen

Ik heb mijn zusje kwijtgemaakt heb ik een paar weken terug gelezen. De feitelijkheden in het verhaal ben ik vergeten. Wat me is bijgebleven is een ongemakkelijk, benauwd gevoel. 
Zij noemt deze titel een 'geweldig leuk boek' en heeft het over een makkelijk leesbaar 'feestje'. Ik vraag me af of we het wel over hetzelfde boek hebben. Het draait in dit boek om de emoties en gedachten van hoofdpersoon Kos (Terhell noemt hem consequent Koos) en die zijn bepaald niet feestelijk.
De recensie van Langlevelezen is een stuk meer geloofwaardig.
Tot mijn schande had ik nog nooit van Nadia Meezen gehoord.  Haar website staat vol verrassend leuk werk.


Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...