donderdag 16 februari 2023

Onze maan! Haar reis om de aarde / Jung Chang-hoon Jung


 Als ik 's avonds de hond uitlaat, kijk ik altijd even of ik de maan ergens zie. Het is toch bijzonder dat er iets tussen zon en aarde hangt dat soms als een sikkel, soms als een half rondje en soms als een grote ronde bal aan de hemel staat. Dankzij Onze maan! weet ik nu hoe die verschijningsvormen tot stand komen. Maar raadselachtig blijft het. 
Met illustraties die zowel mysterieus als verhelderend zijn. Zowel auteur Chan-hoon Jung als illustrator Jang Ho is afkomstig uit Korea. Van Jang Ho is niet meer bekend dan dat hij deel uitmaakt van een groep succesvolle Koreaanse illustrators die in Bologna flink aan de weg timmerde. Jammer, zou zo graag een portfolio zien.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...