maandag 5 december 2022

Het reservaat / Barbara Jurgens

Op mijn Kinderboekenweeklijstje zette ik titels die in het magazine staan, maar die buiten mijn belangstellingsgebied (wat een lelijk woord, sorry) vallen. Het reservaat zou ik anders nooit hebben gelezen. En dan zou ik dit best wel leuke boek hebben gemist.
Barbara Jurgens schrijft filmscenario's voor tv en bioscoop en jeugdboeken. Ook Het reservaat trekt als een spannende toekomstfilm aan je voorbij. Allerlei maatschappelijke thema's komen aan de orde. Leuk om met een groep 8 te lezen en de leerlingen kennis te laten maken met een wereld waarin helemaal niets aan het toeval over wordt gelaten. 
 

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...