zondag 10 juli 2022

Komt niks van terecht / Alice Bakker

Komt niks van terecht is het verhaal van Yara en Marijn, 
allebei 16 jaar en verliefd op elkaar. Yara speelt het klaar zwanger te worden van Marijn, bij de eerste keer vrijen. Ze besluiten het kind geboren te laten worden. Het stel krijgt een hele lading vooroordelen over zich heen. Zowel Yara als Marijn hebben ouders die de situatie accepteren en proberen er het beste van te maken. De bofkonten. Dat zal echt heel weinig puberouders gegeven zijn, denk ik zo. 
In dit boek vertelt vooral Marijn over zijn ervaringen met de zwangerschap en de geboorte van zijn zoon. Het is voor mij de eerste keer dat ik lees wat een tienervader doormaakt. Marijns verhaal klinkt mij net iets te mooi om heel geloofwaardig te zijn, maar ik hoop wel vurig dat elk kind van tienerouders onder zulke familieomstandigheden op mag groeien.

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...