woensdag 15 september 2021

Boutje van de rommelberg / Mirjam Oldenhave


 Heel even dacht ik dat Boutje van de rommelberg geschreven was om kinderen te leren over de gevolgen van de overbelaste woningmarkt. Een hoofdstuk verder dacht ik dat Oldenhave onze wegwerpcultuur aan de kaak wilde stellen. En twee hoofdstukken verder meende ik dat ze de lezertjes de verschillen tussen rijk en arm bij wilde brengen. Maar in de laatste hoofdstukken wist ik dat het Oldenhave & de Haas vooral te doen was om een leuk,  spannend en fantasievol verhaal te vertellen met grappige  vondsten. Prima voor een familiefilm, hoewel er behoorlijk wat trukendozen opengetrokken zullen moeten worden om een en ander overtuigend in beeld te brengen. Voor trukendozen draaien Oldenhave & de Haas hun hand niet om.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...