zondag 14 februari 2021

Boven water / Arnaldur Indridason

 

"Wie hem nu nog niet kent, lees deze man." 
Bovenstaande quote uit de Volkskrant heb ik maar eens ter harte genomen, op aanraden van een collega. Het is me goed bevallen. Vooral om wat Wikipedia zegt:
Als voormalig journalist haat hij poespas. Alle informatie staat in dienst van het verhaal. 
Het is leuk om mee te maken hoe de informatie in de hoofdstukken zich tot een verhaal smeedt. En passant krijg je aardig wat sfeer mee van Reykjavik. Ik hoef er niet per se heen. Dat bevalt me ook aan de stijl van Indridason, die is lekker chagrijnig, geen VVV-teksten. Aanrader voor vakantie en quarantaine.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...