woensdag 11 april 2012

Vriendschap in de oorlog / Martine Letterie, Mariska van Soolingen


Het verhaal van Vriendschap in de oorlog is bedacht door een 13-jarig meisje. Dat merk je: het is te mooi. 13-Jarig meisje, dochter van NSB-ouders, krijgt verkering met joodse jongen. Via een vakantie-vriendin regelt de dochter een onderduikadres voor de jongen. Hele prestatie van Letterie om daar een verhaal van te maken dat een beetje geloofwaardig is.
De boekjes van de Boekenbakkers zijn te sparen en te koop bij Emte-supermarkten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

dat is mijn boek , en die vakantie-vriendin slaat helemaal nergens op . en ze worden vrienden en krijgen geen verkering . lees de volgende keer alsjeblieft het boek voordat je ene recensie gaat schrijven :)

Elly Vernooij zei

Hallo Mariska,
Ik heb Vriendschap in de oorlog echt gelezen, maar kennelijk niet goed begrepen. Die kleine stukjes op mijn boekenblog zijn niet echt recensies, vind ik. En wees niet bang: bijna niemand leest ze. Ik heb zelf 6 stuks van jouw boekje bij onze Emté gespaard om ze aan de bibliotheken in Houten, Houten-Zuid, IJsselstein, Lopik, Benschop en Vianen te geven. Dat dan weer wel. Ze hebben het niet allemaal in de collectie opgenomen, maar in Lopik, Benschop en Vianen wel, kijk maar op http://bibliotheeklekenijssel.aquacatutrecht.nl/.

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...